PROTOTYPY
Škoda 950
Jediný prototyp Škoda 950 vznikl v roce 1948 jako studie lidového vozu. Zajímavostí byl plochý čtyřválec pohánějící přední kola, který sestrojila Praga. Prototyp se do dnešních dnů nedochoval a k dispozici je pouze pár dobových fotografií.
Škoda 978
Základem pro tento dvoudvéřový čtyřmístný model z roku 1956 byla Škoda 440 Spartak, který měl podle původního plánu nahradit, a později posloužil pro vývoj Škody 1000. Už tehdy vývojáři umístili chlazený řadový čtyřválcový motor s objemem 988 ccm3 a výkonem 41 koní (30 kW) dopředu.
Škoda 989
Škoda 989 byl plně funkční prototyp pozdější sériové škody 1000MB. Jedná se o jeden z několika návrhů čtyřdveřové karoserie. Nakonec však zvítězilo jiné řešení.
Škoda 990 Winnetou
Povedený roadster z roku 1968 se objevil i na autosalonech v Paříží a Ženevě, do výroby se ale nakonec nedostal. Postaven byl na podvozku kupé Škody 1000 MBX a motorem o výkonu 52 koní.